במדור זה תמצאו מאמרים שונים בנושא אסטרולוגיה. חלקם נכתבו ע"י אביה בנימין, וחלקם מתורגמים מספרות אסטרולוגית.  מדי פעם יתווסף למדור מאמר חדש.

1. על אסטרולוגיה
2. אסטרולוגיה ומערכות יחסים - מתוך "האסטרולוגיה של הזוגיות" מאת אביה בנימין ואסתי לב
3. דיון אודות כירון - מתוך "הפסיכולוגיה של אהבה ארוטית" מאת ליז גרין
4. השפעת הירח
5. OPTIMUM CHILD - ניתוח מפות של ילדים לפי הבתים, מאת גלוריה סטאר
6. תאומים שמימיים ועקרון הפעולה העדינה - מאת ד"ר אליזבטה לוין

1. על אסטרולוגיה

האסטרולוגיה מתבססת על ההנחה שקיים קשר בין מצבים משתנים במערכת השמש, לבין התרחשויות על פני כדור הארץ. ההורוסקופ (מפת הלידה) - הינו צילום של השמש, הירח ושמונת כוכבי הלכת כפי שנראו ברגע לידתו של האדם ממקום לידתו, ושל הקשרים ביניהם. תמונת שמים זו היא יחידה במינה, מפני שהיקום נמצא בתנועה מתמדת.

האסטרולוגיה פועלת ברמה סמלית, כל גורם במפת הלידה מסמל אנרגיה ספציפית, שיכולה להתבטא בצורה חיובית או שלילית. בידינו לקבוע כיצד אנרגיה זו תתבטא, בבחינת "הכל צפוי - והרשות נתונה."

מן הראוי להתייחס לאסטרולוגיה ככלי עזר לתיכנון, ולזנוח את הגישה הפסולה של "הגדת עתידות". אין להאשים את הכוכבים במה שקורה לאדם. במקום להתייחס אל עצמנו כאל קורבנות שמגיבים בצורה פסיבית להשפעות חיצוניות, ניתן ללמוד כיצד לשתף פעולה עם היקום ולקחת אחריות ויוזמה ביחס לחיינו. הכוכבים אינם גורמים לאירועים להתרחש. הם משקפים את הצרכים שלנו בתקופות מסוימות בחיים. הבנת הלחצים הפנימיים המורגשים בתקופה מסוימת, תאפשר טיפול נאות יותר בבעיות העומדות על הפרק. באמצעות האסטרולוגיה ניתן לקבל פרספקטיבה רחבה יותר ויכולת תמרון ותכנון ביחס לחיינו.

כדאי להשתמש באסטרולוגיה ככלי עזר לתכנון יעיל של דרכנו בשבילי החיים. היא מציעה לנו דרכים לנהל את חיינו תוך מודעות למגבלותינו, ומספקת לנו מידע על תנאי הדרך בתקופות שונות של חיינו. ניתן לאתר תקופות בהן הדרך עלולה להיות קשה, ותקופות בהן נפתחות בפנינו הזדמנויות שכדאי לנצלן, ובכך להגדיל את סיכויי ההצלחה ולהקטין את הנזק.
לחץ לחזרה למעלה ולתוכן העניינים


2. אסטרולוגיה ומערכות יחסים - מתוך "האסטרולוגיה של הזוגיות" מאת אביה בנימין ואסתי לב

מערכות יחסים מהוות את תמצית חיינו, את הטעם והסיבה שבגינם שווה לחיות. אך הן מהוות גם מקור לצער רב ולסבל בל ישוער. בעיות במערכות יחסים נוגעות לכל אדם, והן הנושא העיקרי הנדון בייעוץ אסטרולוגי.
האסטרולוגיה הינה כלי יעיל המסוגל לעמוד על הדינאמיקה הפועלת במערכות יחסים זוגיות ואחרות ולבחון את מהותם. עם זאת, יש להפריך את ההנחה שהושרשה בצבור בדבר ההתאמה בין ילידי מזלות השמש השונים.

לא ניתן לעמוד על מידת ההתאמה בין שני אנשים על-פי השתייכותם למזל שמש מסוים בלבד. מזל השמש המתאר את הגישה הבסיסית לחיים ואת הטמפרמנט הבסיסי שלנו, הינו נתון בודד מתוך מערכת שלמה אליה מתייחסים בניתוח מערכת יחסים.

"מזל אריה ומזל קשת - שידוך מוצלח מאין כמוהו". זוהי אמירה הגוררת לא אחת תמיהה והרמת גבה אצל בני הזוג מר אריה וגב' קשת, אשר גישתם הבסיסית לחיים אכן דומה, אולם התקשורת ביניהם לקויה, או שיחסי המין ביניהם מתסכלים. לכל התקשרות ישנה ה"כימיה" שלה, וזו מהווה "ישות" העומדת בפני עצמה.
לדוגמה: אסף, טיפוס אנרגטי ומלא חיים, נמשך לנשים דינאמיות וטמפרמנטיות. יש לו שתי ידידות: דליה ורונית. שתיהן עצמאיות ומלאות חיוניות, אך בעוד שעם דליה הוא מרגיש צורך לצאת ולבלות, להשתולל ולהתפרחח, הרי עם רונית הוא מעדיף לנהל שיחות נפש. למרות הטמפרמנט הדומה שיש לשתי הנשים, אופי מערכת היחסים איתן שונה, איכות הקשר שונה.

כאשר האסטרולוג מנתח את אופי הקשר בין בני הזוג, דרושים לו תאריכי לידה מדויקים. הוא בוחן בראש וראשונה, את יכולתו של הפרט לתפקד במערכות יחסים ואת צרכיו האמיתיים של כל אחד מהשותפים לקשר. רק לאחר בדיקה מעמיקה של כל אחת ממפות הלידה האישיות, ומתוך הבנת הצרכים והרצונות של כל אחד מבני הזוג, הוא פונה לשלב הבא - בדיקת הדינאמיקה הנוצרת בין שני אנשים. הוא בוחן את מפות הלידה ומתמקד באפיונים אסטרולוגיים ייחודיים הנוגעים למערכות יחסים. רק כך ניתן לעמוד על הגישה לחיים של בני הזוג, על אופי התקשורת ביניהם, על מידת ההתאמה הרגשית ויכולתם להגיע לאינטימיות, על מידת ההתאמה המינית ביניהם וכו'.

- קיימות מס' שיטות אסטרולוגיות לבחינת מערכות יחסים. השיטה הנפוצה ביותר היא שיטת השוואת מפות - בעזרת שיטה זו בודקים כיצד שדות אנרגיה של שני אנשים מגיבים זה לזו, ומה מידת ההשפעה ההדדית שלהם זה על זו.
הטכניקה העומדת בבסיס השיטה היא: הצבת הורוסקופ אחד בתוך השני ובדיקת הקשרים הנוצרים בין השניים.
מלאכת מחשבת זו מאפשרת לנו לקבל את התמונה השלמה המתקבלת מאותו פזל רב החלקים. רק כך ניתן להעריך את מידת ההתאמה בין בני הזוג.
חשוב להדגיש, כי שום שיטה של השוואת מפות לא תוכל לומר לאדם בצורה חד משמעית, אם מערכת יחסים כל שהיא תתקיים.

בדיקת מפות הלידה יכולה רק לרמוז מדוע נוצרה מערכת יחסים מסוימת ולשפוך אור על טיב הקשר. הבנה טובה יותר של דפוסי התנהגות חוזרים ונשנים במערכת יחסים יכולה להציע דרכים לשיפור הקשר. כאשר נמצא דפוס התנהגות חיובי, ניתן להצביע עליו כדי שבני הזוג יחזקו אותו. כאשר נמצא דפוס התנהגות שלילי, ניתן להטותו לאפיקים מועילים יותר.
לחץ לחזרה למעלה ולתוכן העניינים


3. דיון אודות כירון - מתוך "הפסיכולוגיה של אהבה ארוטית" מאת ליז גרין

הקדשתי זמן ללימוד כירון, ועכשיו לאחר שנים אני משוכנעת שהוא חשוב ביותר, ויש להתייחס אליו במפת הלידה וגם לטרנזיטים ולקידומים שלו.
ניראה שכירון כולל בתוכו הן את סטורן והן את אורנוס. יש לו ממדים הן אישיים והן קולקטיביים. מצאתי שהוא משקף תחום שבו אדם חש פגוע עמוקות באיזשהו אופן ע"י נסיבות שאינן בשליטתו. באופן זה הוא מזכיר את סטורן אשר בד"כ מייצג תחום שאנו חשים בו לא מתאימים, נחותים ולא מסוגלים לבטא עצמנו בחופשיות ובו אנו נוטים לפתח מנגנונים נוקשים אשר שומרים עלינו מפני פגיעה.
אך, הפצע של כירון שונה מזה של סטורן. בד"כ סטורן משקף את הרקע של ההורים באופן די ברור, הוא מציין תכונות שהן חסרות איכשהו, או מעוותות. אך, כירון נראה כמשקף סוג כללי יותר של פגיעה כתוצאה  מבעיה קולקטיבית אשר לא מאפשרת להאשים אף אחד במיוחד. זו מעין פלנטה של "מזל מחורבן", של ביש מזל.
איכות לא אישית זו, מזכירה את אורנוס ואת שאר הפלנטות החיצוניות. בעוד סטורן מפצה במנגנון הגנה, כירון הופך אותנו לפילוסופים. מאחר ורק מבט כולל יותר על החיים עוזר לנו להתמודד עם הפצע.
עפ"י המיתולוגיה כירון נדחה ע"י אמו שנגעלה ממראו, בשל היותו קנטאור - חצי אדם חצי סוס,  והוא גודל ע"י אפולו, אשר לימד אותו את אומנות הנבואה.
ישנן גרסאות שונות לפציעה של כירון אך המשותף לכולן הוא,  שהפציעה היתה מקרית ולא ניתנת לריפוי.
אני רוצה להתמקד בעניין של פגיעה מקרית, מאחר והיא מציינת חוסר צדק בסיסי בחיים. בכדי להתמודד עם הפצע של כירון, והפגיעה, אנו נוטים לחפש הבנה אינטלקטואלית או רוחנית, מאחר והמחשבה אודות חוסר סדר קיומי מאד מכבידה על התפיסה יהודית נוצרית. אך נראה שבנוגע לכירון, לא ניתן להאשים אף אחד, אפילו לא את עצמנו.
אפלטון האמין ש- 95%  מהיקום מאורגן ע"י הגיון וסדר, אך 5% מהיקום, נתון לתוהו ובוהו  אשר לא ניתן להסבירו או לשלוט בו. נראה, שכירון משתייך ל- 5% אלו. אותם אנו מנסים להסביר ע"י תפיסות פילוסופיות כמו קארמה, עקרונות פסיכולוגיים. אך, הם אינם עוזרים בהתמודדות עם כירון, במפת הלידה או בטרנזיטים והקידומים.

כך, כירון דורש מאתנו להסתגל לפצע שאינו ניתן לריפוי. אין זה משנה עד כמה נעשה פסיכותרפיה, מדיטציה, הומאופטיה, אקופנטורה וכד'. ההסתגלות לפצע זה דורשת מאמץ רב מאד. כירון מכריח אותנו להתגבר על התסכול והקושי, במיוחד בשל הילד שבתוכנו שצועק "אבל זה לא פייר"...
לחץ לחזרה למעלה ולתוכן העניינים


4. השפעת הירח

אחד הכלים עתיקי היומין העוזרים לאסטרולוג לבחור תאריך לאירוע מסוים, הינו - מחזוריות הירח. במהלך החודש העברי, המבוסס על המחזוריות הקבועה ביחסי שמש - ירח, אנו מבחינים ב- 4 מצבים עיקריים:

  1. החודש מתחיל במולד הירח - א' בראש חודש - כשהירח והשמש נמצאים באותו מיקום בגלגל המזלות.
  2. עד אמצע החודש הירח נראה הולך ו"מתמלא".
  3. באמצע החודש - ט"ו בחודש העברי - השמש נמצאת מול הירח, ואז נראה מצב של ירח מלא.
  4. ממצב זה ועד המולד הבא - הירח הולך ו"מתמעט".

כדאי לנצל את התקופה בה הירח מתמלא (ב' עד י"ג לחודש) לעשייה של דברים, אשר אנו מצפים שתהיה להם התפתחות בעתיד: התחלות חדשות של מערכות יחסים, לרבות נישואין, של בניית קריירה, התחלת למודים, או אפילו שתילה של צמחים חדשים בגינה...
כדאי לנצל את התקופה בה הירח מתמעט (י"ז עד כ"ט לחודש) לסיום של דברים באופן מהיר, כמו: סיום מערכות יחסים, בניתוחים - הוצאת גידולים, גמילה (מעישון, אלכוהול, סמים), אצל ילדים כדאי לנצל תקופה זו לגמילה מחיתולים, מוצץ, הרגלים רעים וכד'.

הערה: לא רצוי לתכנן אירועים בימים בהם הירח במולדו או כשהוא מלא, שכן במצבי ירח אלו יש לנו יכולת מועטה של שליטה במצב.

כידוע, הקדמונים חששו מלקוי חמה או לבנה ויחסו לתופעה זו משמעות אלוהית.
כיום, התופעה האסטרונומית של ליקוי ברורה ומובנת, וכולנו יודעים בוודאות, כי העולם ימשיך להתקיים גם אחריו. אולם, מנקודת ראות אסטרולוגית, אירועים חשובים המתרחשים בעת ליקוי - מושפעים ממנו באופן דרמטי, וקיים קושי לפקח על מהלכם.
אם מתרחש ליקוי ביום ההולדת של האדם - הוא יושפע מהליקוי במהלך השנה הקרובה.
לחץ לחזרה למעלה ולתוכן העניינים


OPTIMUM CHILD .5 - ניתוח מפות של ילדים על פי הבתים
מאת גלוריה סטאר


לבתים יש משמעות שונה כאשר מנתחים מפה של ילד, מאחר והפרספקטיבה של ילד שונה מאד מזו של המבוגר.
הבתים שמכילים פלנטות הנם בעלי השפעה חזקה יותר, מאחר ויותר אנרגיה מופנית לתחומים אלו. אם בית לא יכיל פלנטה - אנו מפרשים את השפעת הבית עפ"י המזל שבו, אנו יכולים להרחיב זאת לפלנטה השליטה במזל. התפיסות הבסיסיות של אסטרולוגיה הן אבני הבניין בהבנתו את הטבע האנושי, מאחר ואנו מתרכזים בילדים הגישה שלנו היא התפתחותית. אנו רואים את הצרכים התפתחותם של הילד מבוטאים ע"י פלנטות, מזלות ובתים במפה. אף אחד מגורמים אלו לא פועל כשלעצמו אלא יש לשלבו בתמונה הכללית.

בית 1 - האופק - כיצד אני נראה, הגוף שלי, האישיות שלי בתקופת הילדות.
בית1 מסמל את המראה החיצוני של הילד וכיצד אחרים רואים אותו. זה בעיקרון דומה לניתוח מפת מבוגר. זה לא מפתיע, מאחר והדימוי העצמי של מרביתנו מעוצב ע"י מה שאחרים אומרים אודותינו בתקופת הילדות.

טלה - הילד מבטא עצמאות רבה וניראה עקשן ועומד על דעתו.
שור - ילד מבטא עקשנות והתמדה.
תאומים - ילד ערני, סקרן ותקשורתי.
סרטן- הרגישות והתכונות המגוננות הן הבולטות.
אריה - נופך דרמטי וגאווה אישית הן מילות המפתח.
בתולה - דקדקנות, קפדנות, ורצון לשלמות.
מאזניים - מבטא קסם, והתחשבות בזולת.
עקרב - מבטא סודיות, חשאיות ותחושת מסתורין.
קשת - ההתלהבות והרוח החופשייה מעצבים את התפיסה של הזולת אודותיו.
גדי - מראה טבע בוגר והומור ציני.
דלי - מראה לא רגיל והתנהגות מוזרה וייחודית.

דגים - התכונות משתנות מאד עפ"י פלנטות שנמצאות בבית 1 ואספקטים לאופק.
תכופות מצאתי קשר חזק בין מזל האופק והשמש, ירח והמזלות העולים של ההורים. זו אחת הסיבות לכך שהילד מבטא תכונות של הוריו.

בית 2 - ערכים אישים (החפצים שלי)
בית זה עוסק בכיצד מתעצבים ערכיו של הילד. הרבה מהגישות של הילד בנוגע לרכוש חומרי יכול לבוא לידי בטויי בהתייחסות למזל בית 2, לפלנטה השליטה במזל זה ולפלנטות בבית 2. בית זה גם מקביל להתפתחות הערכתו העצמית של הילד ביחס לעולם החומרי. הילד צריך ללמוד ולפתח צד זה באישיותו. כהורים אנו יכולים להיות קשובים לתכונות המיוחדות של הילד ולחזק אותן באמצעות הכרה ושבחים. זה יעזור לילד לפתח הערכה עצמית גבוהה יותר. "החפצים שלי הופכים ל..." "מה שאני בתוכי..." במקום "אילו צעצועים יש לי על המדף..."

בית 3 - תקשורת, האחים והאחיות שלי, השכנים שלי
תחום המבטא כיצד אנו יוצרים תקשורת ומבטאים את התפיסות שלנו, אותן פתחנו אודות עצמנו והעולם. תינוקות וילדים מאד קטנים לא יכולים ממש לדבר, כך שהם חייבים להתחיל לבטא עצמם באופן לא מילולי. הילד שמפתו מראה פלנטות רבות בבית שלש מנסה כל הזמן ליצור קשר, במיוחד אם אלו פלנטות אקטיביות כמו שמש, מרקורי ומרס. אנו גם רואים את ההתייחסות העצמית של הילד באמצעות יחסים עם אח/אחות. מזל שבתחילת בית שלש מציין את סוג היחסים שילד יש עם אחיו. למשל, מרס בבית שלש מבטא לפעמים מריבות עם האחים. הרבה כישורים בתחומי התקשורת מתפתחים באמצעות קשרי גומלין עם אחים/אחיות, מאחר ויחסים אלו משמעותיים בחיים היומיומיים. מאוחר יותר, כאשר הילד מודע לסביבה החיצונית, באים השכנים לידי בטויי. חברים חדשים אלו מספקים לאדם עמדות חדשות והזדמנויות רבות לתקשורת.
בית 3 גם עוסק בנסיעות ובתחבורה, ואנחנו עשויים לראות את גישתו של הילד לנסיעות עפ"י המזל שבבית. סוג האנרגיה המופנית לטיולים מבוטאת ע"י הפלנטות שבבית, או ע"י הפלנטה השליטה.

בית 4 - הבית שלי, מה אני צריך בכדי להרגיש בטוח
הסביבה האישית של הילד הינה ההתייחסות הראשונה שלו לעולם. בית 4 מספר לנו אודות האנשים שבסביבה אשר מעניקים לילד תחושת ביטחון, ובד"כ אלו האב או האם. פלנטות בבית זה מסמלות אנרגיות ספציפיות שהאדם חש מצד ההורה המטפל.
המזל שבפתח בית 4, מספר לנו אילו פעילויות מתרחשות בבית ועם אלו תכונות הילד מזדהה. למשל, הניקיון הקפדני של בתולה יהיה חשוב לילד שמזל זה נמצא בבית 4 שלו.

בית 5 - מה אני אוהב לעשות להנאתי, כיצד אני יכול להיות יצירתי
בית זה מתייחס לביטוי עצמי יצירתי. אחת מהדרכים הטובות ביותר לעודד זאת היא באמצעות המשחקים שהילד משחק. יצירתיות זורמת טוב יותר אם היא משוחררת ממעצורים ופחדים.
בחן את הפלנטות בבית זה כדי למצוא את סוג האנרגיה איתה הילד חש הכי בנוח. ילד עם אורנוס בבית 5, ייהנה מאד מפעילויות עתידיות - מחשבים, פלניטריום, סרטים אודות החלל וכל מה שיוצא דופן. אם לילד גדי בבית 5, הוא ייהנה מעבודה או מעשיית פעילות יומיומית , משהו שנראה חיובי ובעל מטרה.
דבר נוסף הקשור לבית זה הוא נתינת אהבה. הילדים צריכים ללמד כיצד לתת מעצמם. ככל שהילד מתבגר, הוא ילמד שמאמצים יצירתיים אמיתיים הם חיוניים לבטויי אהבה.

בית 6 - הרגלי בריאות מעשיים טובים, קשר לחיות מחמד, מודעות לבריאות
מזל ופלנטות המשפיעים על בית 6 מספקים רמזים על מצבו הבריאותי של הילד. הם גם מצביעים על התחומים בהם יש לו רגישות פיסית, ודורשים תשומת לב. פעילויות של בית 6 קשורות, בנוסף לענייני בריאות, גם להתפתחות של הרגלים טובים. באופן מסורתי זהו בית של שרות, פירושו של דבר שעל הילד לפתח מודעות לאנשים אחרים ולצרכיהם. יש להעניק לילדים הזדמנויות לשרת אחרים ע"י עשיית מעשים טובים ומתן עזרה לחברים ובני משפחה. אחת הדרכים ללמד שרות היא באמצעות טיפול בחיות בית. רצוי להעניק לילד הזדמנויות לטפל בחיות המחמד שלו. לילדים שיש פלנטות בבית 6 , יש צורך בחברות עם חיות. עם מרקורי או נפטון בבית זה, ייתכן ויש לילד יכולת מיוחדת לתקשר עם חיות.
תמיד חשתי שחיות יכולות למלא תפקיד חשוב בהתפתחותו הרגשית של ילד. זה עוזר לילד לראות צרכים של העולם החיצוני. זה גם מעניק לילד תחושה שהוא מחובר לחיים.

בית 7 - שותפים, השוואה של עצמו לעומת אחרים, תחרויות - יריבים

ילדים עם פלנטות בבית זה, נהנים בד"כ לעשות דברים עם מישהו אחר. זה עשוי להיות קשה לילדים אלו להרגיש נוח עם עצמם בלבד. הם בוודאי לא מחפשים אחר קשרים ממושכים או בן זוג לנישואין. הם מחפשים עצמם באמצעות הזולת. האנשים האחרים מספקים איזון חוזר חיוני לילד זה. תחום זה של התפתחות מציין גם את הגישה של הילד כאשר הוא בא להשוות עצמו לאחרים. "אבל לג'ין יש שיער ג'ינג'י , אימא!". הילד מחפש הסכמה מאחרים בכדי לזכות בביטחון. אולם, האישור וההסכמה חייבים לבוא לבסוף מתוך הילד עצמו. הקבלה העצמית לא מתרחשת מייד ביום הראשון, היא דורשת מערכת תמיכה מהסביבה. בית 7 מסמל גם את סוג האנשים שהילד יתחרה כנגדם בפעילויות ספורטיביות. אנו יכולים להשתמש במזל שבבית זה בכדי לקבוע באם לילד יש גישה חיובית כלפי תחרויות. מזלות האש הם החזקים ביותר במובן זה. ככל שהילד מתבגר, בית זה גם עוסק בגישתו של הילד לבני המין השני. כאשר תחושת הזהות העצמית מתבלבלת ומאבדת כיוון עם ההתפתחות ההורמונאלית, זה יכול להיות די קשה אפילו, לחבב את המין השני. אני חושבת שזאת עובדה מעניינת, שילדים וילדות צעירים הם אויבים גלויים, אשר אח"כ הופכים לבני זוג אפשריים (בית 7).

בית 8 - מה אני אוהב אצלך, כיצד אני מטפל בשנויים דרסטיים

בית זה מציין את הערך שאנו מעניקים לאנשים אחרים בחיינו. לגבי הילד, זה עשוי להתבטא בדברים שהוא מחפש אצל אחרים. בגיל הילדות, המזל שבפתח בית שמונה מלמד גם על הגישה של האדם לשנויים ועל הדרך שבה הוא מתמודד איתם.

בית 9 - הארץ שלי, האמונות שלי

התנסויות בית 9 עוסקות במה שאסטרולוגים מכנים "המוח העליון". זה התחום אשר עוסק במוח, אך לא במובן של תפיסה בסיסית. אלו תפיסות יותר מורחבות, אשר מתמקדות בנקודת המבט של הילד על החיים כפי שהוא קולט אותה מלימודי הדת שלו ומהגישות הבסיסיות של הקהילה שלו. בזמן הילדות, מערכת אמונות חיצוניות אלו אינן משפיעות בד"כ על התנסויותיו הישירות. כאשר הילד מתבגר, יהיו לו יותר הזדמנויות לחוות מערכות חשיבה אחרות, כשיבלה את זמנו בחברת אנשים אחרים. אנו רואים בבית 9, גם את גישתו של הילד לנסיעות ובמיוחד למגעו עם תרבויות אחרות. האדם שאף פעם לא עזב את תרבותו ולא בילה בתרבות אחרת, לא יוכל להבין ממש תרבות שונה. לא ניתן להשוות ספרים, טלוויזיה או סרטים דוקומנטאריים, עם התנסויות ממשיות. הילד עם פלנטות בבית תשע יפיק תועלת רבה מנסיעות. אני רואה תחום זה של חיינו - כאספקט של האדם אשר רוצה להתקשר עם האלוהי.

בית 10 - השם שלי - ההכרה שבי, מה אני רוצה להיות כשאגדל

תחום זה לא בא לידי ביטוי בד"כ רק כשהילד מגיע לגיל בית הספר. בזמן זה, הקשרים עם אחרים גוזלים את מרבית שעותיו, וההכרה והכבוד הופכים להיות עניינים שעליו להתמודד אתם. ככל שהילד מתבגר הוא מתחיל לחשוב "איזה סוג קריירה תספק אותי?". המודלים העיקריים שלו הם הוריו. הילד עם פלנטות בבית 10 , במיוחד שמש, ירח, מרקורי וונוס או מרס, יקדיש אנרגיה רבה יותר לשיקולם קרייריסטים אפילו בשנותיו המוקדמות. המזל שבפתח בית 10 או ה - MC, הם הנקודה הגבוהה ביותר במפה. מזל זה מקבל חשיבות רבה יותר ויותר ככל שהאדם מתבגר. עם זאת, אף פעם לא מוקדם מדי ללמד את הילד כיצד החברה פועלת, ולהכין אותו לסוג הדרישות שהחברה מטילה לפני שהיא מתגמלת הצלחה. המזל שבבית 10 מלמד אותנו רבות על הדרך שבה האדם מטפל בהצלחה.

בית 11 - החברים שלי, המטרות שלי

חברויות חשובות בכל גיל, אך במיוחד לילדים בגיל ביה"ס. חברים מספקים אחת ממערכות התמיכה החשובות בגיל זה, ועשויים להכתיב סטנדרטים ופעילויות בהן הילד משתתף. המזל שבבית 11 מלמד בין היתר, על התכונות שהילד מחפש בחבר. מטרות גם הן תחת שליטת בית זה. לעזור לילד לקבוע מהן מטרותיו, זה עניין חשוב ביותר אפילו לפני גיל ביה"ס. אני מוצאת שהורים בד"כ קובעים מטרות שאינן מתאימות לילד ושאין באפשרותו להשיגן. המזל שבפתח בית זה, מציין אילו סוגי מטרות חשובות באמת לילד ואת אילו הוא יעריך ביותר.

בית 12 - החלומות והפנטזיות שלי, בית הספר שלי, מוסדות

בית 12 הוא התחום של דמיון, חלומות, פנטזיות ושאיפות נסתרות. כאן חיים חברי המשחק הדמיוניים, הפיות רוקדות והדרקונים מתחבאים. יש לאפשר לילדים עם בית 12 עמוס, להחזיק במכתבים הנסתרים שלהם. זה הופך המקלט האמיתי שלהם בזמן מצוקה ולחץ. זה שטח המשחקים הפרטי שלהם. זהו החלק הפרטי שבאדם שם הוא משתחרר מלחצי העולם החיצוני. כאן האדם יוצר קשר עם רוח האנושיות ומרגיש אחדות עם היקום. ההתייחסות של בית 12 למוסדות, מתייחסת באופן הישיר ביותר לבתי ספר שבהן הילד לומד . ילדים בד"כ מודעים לבתי חולים ומוסדות אחרים, אך אינם מבלים בהם תכופות. לעתים ילד אשר נולד עם מספר של פלנטות בבית 12 הוא בעל תפיסה ברורה לגבי מהות המוסדות. דוגמאות: יש לי חברה טובה, אשר המפה שלה מראה 4 פלנטות בבית זה, ואשר בילדותה למדה בבתי ספר קתולים פרטיים. בבגרותה היא משתייכת למסדר קתולי. ללקוח אחר עם מספר פלנטות בבית 12, יש הורים ששניהם רופאים. הוא בילה את מרבית ילדותו עם מטפלת בביה"ח כאשר הוריו עבדו. ילדים עם פלנטות אישיות בבית 12 , יכולים להרגיש מבוכה בנוגע לזהותם האישית. לעתים קשה להגיע לילדים אלו. מוסיקה היא אמצעי טוב לגשר על הפער. הילד הצעיר עם פלנטות בבית 12 נמשך החוצה מתוך עצמו, ע"י שירים ומשחקים מוסיקליים. ילדים מבוגרים יותר יעדיפו ללמוד לנגן על כלי מוסיקלי, כך שבבגרותם, יוכלו באמצעותו לבטא את המחשבות והתחושות אותן הם אינם יכולים לבטא במילים.

לחץ לחזרה למעלה ולתוכן העניינים

6. תאומים שמימיים ועקרון הפעולה העדינה - מאת ד"ר אליזבטה לוין

מזה שנתיים אני מעבירה הרצאות בנושא התאומים השמימיים. מאז שיצאה לאור הגרסה העברית של "תאומים שמימיים" (השראה, 2009) התרחב מאוד קהל המתעניינים בנושא החדש הזה, העשוי להוות גשר בין מדע לאסטרולוגיה פסיכולוגית. בה בעת התרחב גם מאגר השאלות שעלו במפגשים עם קהל הקוראים, ובעקבות זאת התרחב גם מעגל הנושאים העומדים לדיון. בטרם אפרט, ברצוני לחזור אחורנית לאותה נקודה בזמן בה החלטתי לפרסם את מחקרי.
היה זה לפני שבע שנים כאשר ביקרתי באקדמיה במרכז פרי באיטליה. הוזמנתי לשם ע"י הפיזיקאי והמחבר הנודע, פרופ' דויד פיט, כדי  להשתתף  בסמינר "בו-זמניות: גשר בין חומר לרוח" שהוקדש לזכרו של ק. ג. יונג. ככל שהזמן חולף, כך אני יותר מכירה תודה לפרופ' פיט על ההזדמנות שהעניק לי להציג במרכזו את מחקרי המקורי בנושא התאומים השמימיים (אנשים שנולדו "בו-זמנית",  באותו יום של אותה שנה). חששתי מאוד שניסיוני לגשר בין המדע לבין הרוח תוך כדי שילוב גישות מדעיות עם תובנות מטאפיזיות ואסטרולוגיות ייתקל בהתנגדות מצד המדענים. בהיותי בעלת השכלה פיזיקאית לא ציפיתי לקבלת פנים חמה במיוחד מצד המארחים. אולם, כל חששותיי נמוגו ומחקרי זכה להערכה אוהדת ולהמלצה לפרסום. משתתפי הסמינר חיזקו בי את התחושה כי דיון פומבי בנושא התאומים השמימיים יוביל בהדרגה לעיצוב תמונת עולם רחבה יותר בה יתגלו סדר וחוקיות בחיי האדם.  בנוסף, למדתי המון מניסיונם האישי של משתתפי הסמינר: העצות שקיבלתי עזרו לי לקדם את הרעיונות של תיאום שמימי והיום אני יכולה לסכם כי התהליך שהתחיל באקדמיה באיטליה צובר לאט-לאט תאוצה. הגרסה העברית של "תאומים שמימיים" פורסמה בארץ ובמוסקבה הופיעה כבר מהדורה שנייה של הגרסה הרוסית.
לא מכבר התוודעתי לספרו החדש של פרופ' פיט "פעולה עדינה: הבאת שינוי יצירתי אל עולם סוער". הרעיונות העיקריים של הספר -  הצורך בהרמוניה ובגמישות, בשינוי עדין ובאחריות אישית - קרובים ללבי. כמו כן, התרשמתי עמוקות מפתיחות הדעת של המחבר ומאמונתו הכנה כי "תובנות חדשות עשויות להגיע ממקורות בלתי צפויים". אני גם שותפה לאמונתו בחשיבותה של "ההשעיה היצירתית" - אותה הפסקה קצרה שאנחנו לוקחים כשאנו מקשיבים למערכת ולומדים ממנה, לפני הנקיטה בפעולה. כמו פרופ' פיט, גם אני מודאגת מההשלכות החמורות שנגרמות לעתים לאנשים, לחברה ולסביבה על ידי פעולות פזיזות כתוצאה מאי ההבנה של האיזון העדין במערכות המקיפות אותנו. כדי לחולל שינוי חיובי, עלינו קודם כל להגיע להבנה טובה יותר של הטבע האישי שלנו ושל טבעה של האנושות כולה. עיון בספרו של פרופ' פיט הביא אותי לרעיון לאמץ את עקרון הפעולה העדינה כגישה ללימוד התאומים השמימיים.
 
כפי שכבר הזכרתי, מזה כשנתיים אני מעבירה הרצאות פתוחות, ובכל הרצאה אני מופתעת מהחוויות האישיות של המאזינים בקהל. לעתים הסיפורים האישיים שלהם מדהימים אפילו יותר מאשר אלה שתוארו בספרי ומשהדמיון יכול להמציא. בנוסף לכך, קוראים רבים סיפרו לי כיצד נעזרו בתובנות מספרי כדי להיות לאנשים אחראים יותר לבחירותיהם ושלמים יותר עם חייהם. התרשמתי שלעיון בספר "תאומים שמימיים" יש השפעה שמזכירה את עקרון הפעולה העדינה. הקריאה בספר מעודדת אנשים להתעניין בחוקים הנסתרים של הזמן, לגלות את חשיבות של זמן הלידה שלהם, וכן ללמוד את החוקים הבסיסיים של דמיון ושוני. בעקבות זאת הם רוכשים בהדרגה הבנה טובה יותר של אחריות אישית ונעשים מודעים יותר לצורך בשיתוף פעולה ולבעייתיות הטמונה בתחרותיות.
כעת, כדי להיות ספציפית יותר, הייתי רוצה לתאר כמה נקודות בסיסיות ביותר  בנוגע לתאומים שמימיים. חשוב להדגיש כי המחקר הזה החל ללא שום השערות או ציפיות מוקדמות. במהלך 17 שנים של מחקר אספתי נתונים ביוגראפיים אודות תאומים שמימיים ידועים, ופיתחתי שיטה מקורית של ניתוח נתונים.  ניתחתי יותר מ-100 סיפורי חיים השוואתיים של זוגות או שלישיות של תאומים שמימיים .חלקם של הסיפורים האלה היו נוגעים ללב, אחרים היו דרמטיים, אך כולם ללא יוצא מן הכלל, העלו תחושה קסומה של סנכרון. לעתים נעתקה נשימתי מחשיפת דמיון פנימי בין דברים שמעולם לא קושרו ומגילוי ההתאמה בין העובדות אשר לכאורה לא יכלו להיות קשורות בכלל. בסיכומו של המחקר  הצעתי  מספר חוקים של התיאום השמיימי. להלן שניים מהם:
א. גורם זמן הלידה (קראתי לו גורם התטא)  הוא הגורם השלישי – בנוסף לתורשה ולסביבה – המשפיע על אישיותו של האדם ועל גורלו.
ב. התאומים השמימיים מייצגים אירועים בו-זמניים ויש להם חיים וגורלות מקבילים. אף על פי שכל אדם הוא ייחודי במינו, קיימת התאמה ("איזומורפיזם") בין נתונים ביוגראפיים של חברי הקבוצה בכל  קבוצות התיאום השמימי.
חשוב להדגיש כי השתדלתי להיות זהירה ביותר בבחירת שיטות המחקר ובניסוח מסקנותיו. הקפדתי להגביל את מחקרי להשוואה של נתונים ביוגראפיים, אשר כבר פורסמו ונבדקו על ידי גורמים אקדמיים רבים. בכך הבטחתי גישה אובייקטיבית ומנעתי סובייקטיביות של המתבונן. יתר על כן, במסקנותיי השתדלתי להימנע ממילים כמו "זהות" או "דמיון" ובמקומן השתמשתי במונח מתמטי "איזומורפיזם". במובן הרחב "איזומורפיזם" מצביע על הזהות בין שני דברים שעשויה להימצא מתחת לפני השטח ומציינת שתי תופעות שמתגלה בהן אותו מבנה סמוי. במתמטיקה, בביולוגיה ובפיזיקה איזומורפיזם עוזר ללמוד את קווי הדמיון בין מה שעשוי להיראות כסוגי מערכות שונות בתכלית. בכימיה איזומורפיזם מתאר יכולת האטומים (או היונים) של חומר כלשהו להחליף במיקומים המקבילים את האטומים (או  היונים) של חומרים אחרים במבנים גבישיים דומים.  במילים אחרות, איזומורפיזם בכימיה היא היכולת של חילופי יונים בתוך מבנים גבישיים דומים. ניסיתי לנקוט באותה גישה במחקרים של תאומים שמימיים, והתוצאות היו מרשימות. בכל הסיפורים ההשוואתיים של תאומים שמימיים ידועים שהוצגו בספרי ניתן לראות את אותו המאפיין של יכולת החלפת התפקידים בין תאומים שמימים בתאים חברתיים דומים. במילים אחרות, תאומים שמימיים ידועים היו ברי היכולת להתחלף במבנים חברתיים ופוליטיים דומים. להלן שתי דוגמאות מתוך הספר:
א. אמיל פון בהרינג  ופאול ארליך שניהם  היו זוכי פרס נובל לרפואה. התאומים השמימיים האלה נולדו בפרוסיה ובפולין בהתאמה. על אף שהגנים, הגיאוגרפיה, החינוך והדת הפרידו ביניהם עוד מילדותם, הם נפגשו והתיידדו בברלין, שם עבדו יחד במכון למחלות מידבקות. כתוצאה מפגישתם ה"עיוורת" נולד שיתוף פעולה שנמשך לאורך כל ימי חייהם. שניהם זכו לתואר כבוד כ"מושיעי הילדים" בעקבות עבודתם המשותפת שהצילה מיליוני ילדים מאסכרה (דיפטריה), מחלת ילדים שנחשבה עד למאה העשרים כאחת המחלות המידבקות והקטלניות ביותר שידעה האנושות.
ב. ב-1919 הפכה הגברת ננסי אסטור לאישה הראשונה שאי פעם כיהנה בבית הנבחרים הבריטי, והוא הבית התחתון של הפרלמנט בממלכה המאוחדת. מה היה מקור האומץ שלה לשבור מסורת בת אלף שנים, שאסרה על נשים לכהן בתור נבחרי העם? ומה היה סוד הצלחתה? התשובה מפתיעה בהחלט: ננסי זכתה לתמיכה בלתי מסויגת מצד בעלה ולדורף, שהעניק לה את אהבתו המסורה ואת מושבו בפרלמנט. והוא היה גם תאומה השמימי!
בעוד שהספר מתרכז בעיקר בתופעת האיזומורפיזם עצמה,  הרי שבהרצאות מועבר הדגש מן התופעה אל אותן ההזדמנויות החדשות שלימוד התופעה פותח בפנינו. גם בנושא הזה ל"תאומים שמימיים" יש חידושים וכיווני מחשבה בלתי צפויים. הפעם אסתפק רק בווידוי אישי קטן ואצטט מן הספר:
"המסע שלי עצמי בעקבות התיאום השמימי היה מלווה בטרנספורמציה אישית עמוקה. במהלך העבודה השכלתי מכל זוג של תאומים שמימיים. מהתאומים השמימיים בני מזל טלה למדתי כיצד לבטא שמחת חיים. מבני מזל שור רכשתי ידע כיצד להתחלק בדברים. התאומים השמימיים בני מזל תאומים גילו לי כיצד לחדד את מחשבתי, ואילו מתאומי הסרטן התחוור לי כיצד להיות אם טובה יותר לילדיי. התאומים השמימיים בני מזל אריה הבהירו לי כיצד להכפיף את רצוני לרצונו של אלוהים, והתאומים בני מזל בתולה הדגימו לי כיצד לנתח דברים. בני מזל מאזניים נתנו לי שיעור ביחסי אנוש ובאיזון מערכות יחסים, ואילו עם שלושת התאומים בני מזל עקרב למדתי להשתנות. התאומים השמימיים מארבעת המזלות האחרונים של הזודיאק עזרו לי להבחין בדברים נסתרים (קשת), להשתמש במשאבים (גדי), להעריך את הדעת (דלי) ולחזק את האמונה (דגים). "
לסיכום הייתי רוצה להדגיש כי בשלב הנוכחי, המחקר של התיאום השמימי הוא רק הסנונית הראשונה בתחומו, ואני רואה פוטנציאל גדול בלימוד התחומים המוסתרים באזורים הגבוליים בין פיזיקה מודרנית, לבין אסטרולוגיה ולבין הפסיכולוגיה. כולי תקווה כי שילוב של תובנות  שהתקבלו במחקר על התאומים השמימיים עם העקרונות של הפעולה העדינה יוכל להביא לשיפור משמעותי ביחסים שבין תאומים שמימיים ובין אנשים ככלל. אני גם מרגישה כי יישום נבון של עקרונות הפעולה העדינה, יחד עם הרעיונות של תאומים שמימיים יתרום להבנה עמוקה יותר של עולמנו. והחשוב ביותר: כפיזיקאית וכאסטרולוגית למדתי כי הבנת  התיאום השמימי והחוקים האסטרולוגיים אינה כופה עלינו דבר. נהפוך הוא, הבנתם עשויה לשחרר אותנו מכבלי הבורות שלנו. לדוגמה, גילוי חוקי הכבידה של ניוטון לא כבל אותנו אל האדמה, אלא פתח בפני האנושות אפשרות להגיע אל הירח. בדומה לכך, הבנת החוקים של האסטרולוגיה הפסיכולוגית ושל התיאום השמימי עשויה לשחרר את האנושות מכבלי הגורל העיוור.

ד"ר אליזבטה לוין
כל הזכויות שמורות  (C)

לחץ לחזרה למעלה ולתוכן העניינים

מזלות
תחזיות
התאמה זוגית
התאמה מינית לגבר
התאמה מינית לאשה
ייעוץ אסטרולוגי
מאמרים
עניין של מזל
   חדשות המרכז


נמשכת ההרשמה
לסדנאות
ול
קורסים מואצים
 קיץ וסתיו 2017
החלה ההרשמה
למתחילים קורס בוקר
בימי שני
שייפתח ב 10/17

חדש - אסטרו קואצ'ינג

ספרי החדש 
 
 עניין של מזל

שפת המזלות
אסטרולוגיה שימושית לצעירים

מתנה מקורית לכל אירוע
אסטרו שי

 
אלי

אסטרולוגיה | ייעוץ אסטרולוגי | קורס אסטרולוגיה


האתר ניראה במיטבו עם אינטרנט אקספלורר ברזולוציה 600x800 ומעלה

מסחר אלקטרוני
חנות וירטואלית | אחסון אתרים
Web Design by Eyal Eliraz